Belangrijke herinnering! Correct invullen DWF

14-3-2024  |

Beste leden & teamondersteuning,

We willen benadrukken hoe cruciaal het correct en volledig invullen van het DWF (Digitaal Wedstrijd Formulier) is voor alle teams - senioren, veteranen, junioren en jongste jeugd. Onjuiste of onvolledige invullingen zijn opgemerkt door de KNHB en worden dringend aangepakt.

Het DWF wordt gebruikt voor het controleren van speelgerechtigheid, verleende dispensaties, en wedstrijdtellingen die van invloed zijn op de speelgerechtigdheid voor beslissingswedstrijden, evenals voor het registreren van kaarten. Incorrecte invulling kan leiden tot onveranderbare fouten.

De komende twee weekenden zal er door de KNHB extra gecontroleerd worden op de invulling van het DWF. Overtredingen kunnen leiden tot een waarschuwing of een boete van €75. Vanaf het Paasweekend zal bij elke overtreding een boete worden opgelegd.

Belangrijke regels uit het Bondsreglement betreffende het DWF:

• Het DWF moet op de wedstrijddag volledig en naar waarheid ingevuld worden door zowel de thuis- als bezoekende teams, bij voorkeur direct na de wedstrijd.
  • Namen van alle deelnemende spelers (maximaal 16 voor veldhockey en 12 voor zaalhockey) en begeleiders moeten correct vermeld worden.
  • Niet of onjuist invullen kan leiden tot administratiekosten tot €250 en mogelijk verlies van 3 wedstrijdpunten, en kan gezien worden als een bedrieglijke handeling.

We verzoeken iedereen de verantwoordelijkheid te nemen om te zorgen dat het DWF correct wordt ingevuld om boetes en andere sancties te voorkomen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.