Zaalkampioenen 23-24

7-2-2024  | Is jouw team dit seizoen zaalkampioen geworden? Van harte gefeliciteerd!
Graag zetten we alle zaalkampioenen bij elkaar in een overzicht. Stuur daarom een kampioensfoto van jouw team inclusief korte toelichting op het verloop van jullie zaalseizoen naar [email protected].

De huldiging van de zaalkampioenen vindt plaats op zondag 3 maart, de eerste SUPER SUNDAY XL van 2024, direct na de wedstrijd van Heren 1.

Voor de kampioenen staat dan zoals gebruikelijk de kampioensschaal met bitterballen en limo (of bier voor 18+) klaar. Uiteraard is er een fotomoment met ieder kampioensteam. Zet vast in je agenda!

DE ZAALKAMPIOENEN VAN 2023-2024
Dames 2 / MO18-4 / MO14-6 / MO12-3 / MO12-7 / JO18-1 / JO16-1 / JO14-1

MO12-7
Ongeslagen zaalkampioenen!De eerste zaalwedstrijd gingen de meiden wat zenuwachtig de zaal in. Even wennen weer, maar na een lekkere eerste competitiedag, groeide het vertrouwen! Goed op elkaar ingespeeld, haalde ze overwinning na overwinning. Wat lieten de meiden mooi hockey zien. Mooie reddingen van de keepster, goed opgebouwde aanvallen, en lekkere bloks.Wat een kick! Voor de meiden en voor de coaches. Al met al welverdiende kampioenen!

JO18-1

MO18-4
Trainen? Warming-up doen? Op tijd komen? Aandacht voor de aanwijzingen van de coaches? Waarom zou je, als je zonder dat alles óók kampioen kunt worden? In de wereld van MO18-4 kan dat gewoon.
Begon de wedstrijd eenmaal, dan ging de motor aan. Werd het team een vechtmachine, fel en scherp, effectief. In ieder geval toch beter dan de rest 😁

JO16-1
Het was spannend tot het einde. Ze hebben moeten wachten tot de rest van de poule klaar was met spelen. Maar met dank aan Cartouche die hun laatste wedstrijd gelijk hebben gespeeld tegen KZ zijn de mannen terecht 1e van hun poule! Ze hebben super gespeeld in de zaal en zijn terecht Kampioen 🎉🏆🥇

Dames 2
Na 10 wedstrijden is Dames 2 met vlag en wimpel kampioen geworden in de subtopklasse! Wat een succesvol zaalseizoen - het ene doelpunt nog mooier dan de ander, waanzinnige reddingen, tegenstanders die soms compleet weggespeeld werden, tactisch spel en overzicht, (soms iets te) meelevend publiek, verdedigers die ballen van de lijn wisten te plukken, een kaartje hier en een kaartje daar, een gebroken pols, meerdere hechtingen, maar altijd met veel plezier en overgave ervoor gaan als team. Uiteindelijk heeft dit geleid tot 8 gewonnen en 2 verloren wedstrijden, 5 punten verschil met de #2, (gedeeld) de meeste doelpunten voor (46) én met afstand de minste doelpunten tegen (20). Dat verdient natuurlijk champagne, bier, bitterballen, én volgend jaar een plekje in de TOPklasse. Kunnen we het ook waarmaken op het veld? Daar staan we momenteel ook (gedeeld) #1 in de overgangsklasse... Kom ons vooral aanmoedigen!

MO14-6
10 december 2023. De winter is daar. De zaal wacht. Licht zenuwachtig over hoe het ook al weer moet, gaan de meiden aan de slag. De wedstrijden starten een beetje gek. Iedereen moest even wennen. Ook de zaalleiding. 2-1 verlies en een 2-0 winst…
En laat die laatste winst nou de aankondiging zijn van een reeks ongeslagen waanzinnige wedstrijden. De één spannender dan de andere. Maar een paar woorden kwamen naar voren. Tempo, mooie combinaties, niet opgeven, blokken, wakker worden en een echt team.
Iris als geweldige keep, achterin Lize, Bente, Ise en Ishika als blokkades. Middenvelders Emma, Noëlle en Celine als coach en eindeloze energie naar voren en achteren. Voorin Fenna, Cheline, Elin en Sietske die elkaar op prachtige wijze of met technische hoogstandjes in de cirkel weten te vinden. Waarbij de snoeiharde push van Bente bij een strafcorner niet mag worden vergeten. Alle meiden hebben het geweldig gedaan en hebben veel geleerd in de zaal.
Wat het plezier mede maakte was de schare trouwe supporters die van alle wedstrijden hebben genoten. Erg gezellig en fijn dat er zoveel aanmoediging was. Met in totaal 10 wedstrijden, waarvan 9 gewonnen, 39 doelpunten kan MO14-6 enkel trots zijn. Op eigen kracht. Heel gaaf.
Bedankt team namens de coaches Sebastiaan - Karl - Vandena - Bram

MO12-3
In de laatste BLAUW.GRAS. hebben jullie al kennis kunnen maken met de MO12-3 van dit jaar. Toen was er nog sprake van een ongeslagen team. Na het herfstkampioenschap en bijbehorende promotie werd de tegenstand een stuk zwaarder en zijn er zowaar twee wedstrijden verloren gegaan. Uiteindelijk resulteerde dit in een prachtige derde plek in die competitie. Maar het eerste kampioenschap smaakte naar meer en een beetje revanche op het mislopen van een kampioensbokaal in de herfst is ook een uitstekende motivatie om weer keihard aan de slag te gaan. Elke week een extra training, spioneren bij de tegenstander en een flinke dosis wilskracht van de dames heeft er dan ook uiteindelijk voor gezorgd dat ook dit jaar MO12-3 zaalkampioen is geworden….
En hoe! 9x winst, 1x gelijk en een doelsaldo van +48 zijn cijfers die voor zich spreken. Uiteraard een compliment aan de trainers die de dames de fijne kneepjes van het zaalhockey hebben bijgebracht, de supporters die elke week de ploeg vooruit schreeuwde en aan de coaches die de kwaliteiten van de dames goed vertaalden naar de opstelling, maar bovenal een zeer zeer zeer GROOT applaus voor de meiden zelf! Zaterdag 9 maart zijn de dames weer THUIS op het veld te bewonderen tegen HDM. Een absoluut topaffiche, dus kom zeker langs om deze kampioenen te bewonderen!