Heren 1 23-24.JPG Luchtfoto header website.jpg MHCZ clubapp.jpg D1-actie.jpg Actie H1.jpg Hockeyballen.jpg Dames 1 23-24.jpg Clubhuis sneeuw uitsnede.jpg Groepsfoto Rabo Fandag header website.jpg Ballenmeisjes D1.jpg
 
 
Nieuwsafbeelding

Vrijwilligers gezocht

4-2-2024  | Om de taken beter te verdelen en te borgen, heeft een aantal vrijwilligerscommissies nieuw talent nodig. Ook komen er taken beschikbaar omdat vrijwilligers na een periode willen stoppen met hun activiteiten. 

We willen allemaal graag dat de trainingen, wedstrijden, evenementen, faciliteiten in het clubhuis, toernooien, communicatie naar leden/ouders etc. goed geregeld zijn. Maar dat gaat niet vanzelf. Bekijk daarom onderstaand overzicht en laat weten waar je jouw talent kunt inzetten voor de club. Dat mag ook samen met een of meerdere personen waarmee je graag samenwerkt.

Draag ook een steentje bij! Jong en oud. Samen gaan we aan de slag om onze club nog beter, mooier en groter te maken. Want 'dé club' dat zijn we met elkaar!

VRIJWILLIGERSTAKEN

HR en Hockeypartners
De commissie regelt het (contractueel) vastleggen van trainers en coaches voor de junioren- en seniorenteams. Daarnaast wordt met enige regelmaat overlegd met hockeypartners over de voortgang en invulling van het werk. Dit gebeurt in samenwerking met de hockeycommissies, tophockey en TC. De piek van de werkzaamheden ligt aan het einde en begin van het seizoen. Met vaste medewerkers heb je periodiek contact over voortgang en persoonlijke ontwikkeling.

Voor dit takenpakket zoeken we ter aanvulling een tweetal personen om de taken onderling te verdelen. Enige kennis/affiniteit met het vakgebied is wenselijk.

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie? Neem contact op met Ciska Keijzer: [email protected]


Commissie Zaalhockey 
INGEVULD Coördinator 
Samen met de wedstrijdsecretarissen vorm je de commissie zaalhockey. Als coördinator reserveer je voor de zomer extra zaaltrainingscapaciteit in sportzalen, overleg je met de accommodatiemanager over onze blaashal, initieer je vanaf eind september overleg tussen betrokken commissies over invulling van het trainingsschema zaal en het verstrekken van materialen. Je bent contactpersoon voor de KNHB inzake aanmelding van zaalhockeyteams, nieuws en berichtgeving over zaalhockey en je verzorgt de informatie naar teams (o.a. handleiding en planning). 
De meeste tijd wordt besteed voorafgaand aan de zaalhockeyperiode (oktober/november).
 

Commissie Jeugd
INGEVULD Coördinatoren voor Meisjeslijnen O8 en O9 (2 à 3 uur per week)
Elke leeftijdscategorie (lijn) heeft bij voorkeur zijn eigen lijncoördinator. De coördinator is het aanspreekpunt voor de teams, spelers, ouders en coaches en verzorgt de informatie naar de ouders. Hij/zij zorgt voor de organisatie van de leeftijdslijn (w.o. teamindeling) en draagt bij aan het jeugdbeleid. Aan het einde van het seizoen gaat er iets meer tijd zitten i.v.m. het voorbereiden van de teamsamenstelling voor volgend seizoen. 

Trainingscoördinator (Jongste Jeugd) (2 à 3 uur per week)
De coördinator deelt trainers in op teams, maakt het trainingsschema voor de Jongste Jeugd en onderhoudt de contacten met de trainers voor de Jongste Jeugd. Ook houdt de coördinator (samen met Technische Commissie) zich bezig met het uitvoeren van opleidingen van trainers. 

INGEVULD Wedstrijdsecretaris Jongste Jeugd O8-O9-O10 (ca. 2 uur per week)
De wedstrijdsecretaris maakt de planning voor de competitiedagen op het veld (dus niet voor de zaal). Dit is bijna geheel geautomatiseerd en kun je voor een aantal weken vooruit doen. Je beheert de mailbox waar bijv. verzoeken kunnen binnenkomen. Bij afgelastingen (bijv. bij extreem weer) informeer je teams en tegenstanders via het daarvoor beschikbare digitale systeem.

INGEVULD Coördinatoren voor Jongenslijnen in Junioren, O8, O9 en O10 (2 à 3 uur per week)
Elke leeftijdscategorie (lijn) heeft bij voorkeur zijn eigen lijncoördinator. De coördinator is het aanspreekpunt voor de teams, spelers, ouders en coaches en verzorgt de informatie naar de ouders. Hij/zij zorgt voor de organisatie van de leeftijdslijn (w.o. teamindeling) en draagt bij aan het jeugdbeleid. Aan het einde van het seizoen gaat er iets meer tijd zitten i.v.m. het voorbereiden van de teamsamenstelling voor volgend seizoen. 

INGEVULD Coördinator Coolkids/Kabouters (2 uur per week)
Om de eerste jaren van onze jongste leden de juiste aandacht te geven, zoeken wij coördinatoren die ervoor zorgen dat de training van deze groepen soepel verloopt. Je begeleidt de trainers en zorgt dat ze weten welke oefeningen ze gaan doen. Deze oefeningen heeft de KNHB al gemaakt en je kunt ook een eigen invulling geven. 

INGEVULD Coördinatoren nieuwe leden (2 uur per week)
Je houdt de aanmeldingen bij voor lidmaatschap. Je ontvangt nieuwe leden op de club en maakt ze wegwijs. Je overlegt met lijncoördinatoren en de trainingscoördinator over start van nieuwe teams of trainingsteams. Ook help je mee met de organisatie van de kennismakingscursus. 

INGEVULD Keeperscoördinator (1 tot 2 uur per week)
Je organiseert de inloopkeeperstrainingen voor de Onder 9-, 10-teams en eventueel onder 12- teams die met wisselende keeper spelen. Ook voor juniorenteams zonder vaste keeper organiseer je trainingen. Daarnaast probeer je spelers enthousiast te maken om te gaan keepen (bijv. d.m.v. clinics).

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie?
Neem contact op met Marjolijn Waal: [email protected] 

Seniorencommissie
Voorzitter 
Als voorzitter van de seniorencommissie (breedtehockey) neem je ook zitting in het bestuur, waar je ook meepraat en beslist over verenigingsbrede onderwerpen. Je geeft leiding aan de commissie, belegd commissieoverleg en brengt verslag uit tijdens bestuursvergaderingen over het reilen en zeilen. Daarnaast heb je ook contact met de Jeugdcommissie en Tophockeycommissie over in- doorstroom van leden en ledenbehoud. Een van de belangrijkste taken van de seniorencommissie is de inventarisatie van wensen en samenstelling van teams voor het volgende seizoen. 

De selectie- en opleidingsteams (H1/H2 en D1/D2) zijn onder de hoede van de tophockeycommissie, waarmee periodiek overleg plaatsvindt.

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie?
Neem contact op met de seniorencommissie: [email protected] 

Commissie accommodatie
Coördinator MHCZ schoon (hooguit 1 uur per week)
Als coördinator MHCZ Schoon plan je de wekelijkse corveedienst van de jeugdteams in op de hockeyaccommodatie en controleer je of deze goed worden uitgevoerd.

Klusteam
Op een grote vereniging als MHCZ is er altijd wat te klussen; van een lamp tot een kraan vervangen, repareren van een bankje of een deur of het schilderen van een bespreekkamer. Hoe meer klussers in het team, hoe beter we de taken kunnen verdelen. Via een appgroep hebben we contact over de openstaande klussen en wie deze kan oppakken. Minstens 1 keer per jaar komen we samen om met elkaar een ochtend te klussen en daarna samen een drankje/hapje te doen.

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie?
Neem contact op met Léonie van der Linde: [email protected] 

Commissie materiaal
Ter uitbreiding van het team, zoeken we nieuwe vrijwilligers. De materiaalcommissie voorziet alle teams/trainers van (zaal)hockeyballen, pionnen en hesjes. Maar het allerbelangrijkste is de zorg voor veilig keepersmateriaal voor alle keepers.
Aan het eind van het seizoen nemen we het keepersmateriaal in van zo’n 80 teams, controleren het materiaal, repareren en/of bestellen nieuw materiaal. Gedurende de zomermaanden maken we de keeperstassen in orde voor het nieuwe seizoen. 

Is dit iets voor jou? Neem dan contact op met Erwin van der Linde via [email protected]

Commissie Communicatie (gemiddeld 1 à 1,5 uur pp per week)
Voor de verschillende vormen van communicatie binnen de vereniging willen we graag een commissie samenstellen met meerdere personen die een communicatieplanning maken, met elkaar de taken verdelen en nauw samenwerken met bestuur en andere commissies. Denk hierbij aan:
  • INGEVULD Redactie van website/clubapp en nieuwsbrief (MailChimp) en zorgen voor leuke content
  • INGEVULD Beheer sociale media als FaceBook en Instagram (nieuw: MHCZ TikTok?)
  • INGEVULD Beheer van de content op de beeldschermen in het clubhuis (narrowcasting)
  • INGEVULD Redactie van jaarlijks clubmagazine BLAUW.GRAS. samen met de uitgever
  • Vormgeving (huisstijl ontwikkelen en ontwerpen posts, advertenties, posters, flyers)
  • Schrijven en versturen van persberichten

Ben je een wizard op het gebied van socials, tekstschrijven of vormgeving, studeer je communicatie, ben je professional of ben je gewoon enthousiast? We zijn op zoek naar jou!
Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie? Stuur een berichtje naar Bella Overgoor via [email protected] 

Sponsorcommissie (gemiddeld 1 à 1,5 uur per week)
De sponsorcommissie houdt zich bezig met het werven van fondsen en middelen voor de vereniging. Deze commissie coördineert alle sponsoractiviteiten en verzorgt de acquisitie op het gebied van shirtsponsoring, reclameborden en evenementensponsoring. 

INGEVULD Voorzitter
Als voorzitter geef je leiding aan de commissie, plant commissieoverleg en brengt verslag uit aan het bestuur over het reilen en zeilen.
Je contracteert en onderhoud relaties met sponsoren en initieert informatieve en netwerkbijeenkomsten. Daarnaast draag je het sponsorbeleid uit naar externe en interne stakeholders. 

Commissieleden werving
Graag breiden we de commissie uit met een aantal enthousiaste vrijwilligers die het leuk vindt bedrijven te interesseren voor sponsoring van de vereniging d.m.v. reclameborden, teamsponsoring, evenementen en nieuw te ontwikkelen mogelijkheden.

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie? Neem contact op met Ronald Toet: [email protected] 

Barvrijwilligers
Naast de bardiensten waarvoor teams worden ingeroosterd, zoeken we een aantal vrijwilligers die periodiek en/of een vaste dag(deel) in de week bardienst kunnen meedraaien. Het gaat voornamelijk om het verkopen van warme/koude dranken en het bereiden van eenvoudige zaken als broodjes/tosti's/smoothies.

Aanmelden als vrijwilliger of wil je meer informatie? Neem contact op met horecamanager Isabell van der Linde: [email protected]