Duurzamer bij evenementen

28-9-2022  |
Wij hockeyers houden wel van een feestje op de club! En van een lekker drankje erbij natuurlijk. Meestal wel meer dan 1 trouwens.

Tijdens grotere evenementen als bekerwedstrijden zorgt alle gezelligheid voor veel afval. Dat afval belandt gelukkig voor een groot deel in de afvalbakken, maar helaas ook voor een groot deel op de grond en soms zelf op het veld (ja echt). Dat moet anders, dat is niet van deze tijd, dat kan duurzamer. Vind je ook niet?

Duursamen, doe je mee?
Een plastic beker voor bier of wijn gaat meer dan 1 keer mee. Om het afval drastisch terug te dringen en aan te sluiten bij het gemeentelijke beleid voor evenementen, gaan we voortaan het volgende doen tijdens grote evenementen op de club:

• Bier en wijn worden geschonken in plastic glazen, je kunt ook een pitcher bier bestellen.
  • We verkopen geen flesjes en kratten bier, alleen tap en frisdrank in blik/petfles.
  • We rekenen 50 cent statiegeld voor een plastic glas voor bier en wijn. Dit glas kun je gratis omruilen voor een nieuwe, bijv. als hij kapot is gegaan.
  • Na afloop van het evenement lever je je plastic glas in bij de bar en ontvang je een statiegeldmunt, deze kun je bij een volgend evenement gebruiken om een nieuw recyclebaar glas te halen.

Het plastic afval wordt apart ingezameld en voor recycling aangeboden. Daar worden wij allemaal beter van.

Buiten de grote evenementen om, blijft het normale assortiment uiteraard te bestellen aan de bar. En kun je ook je speciaalbiertje of wijn in een mooi glas krijgen.

Dank vast voor je begrip en medewerking.