Uitstel nieuwe velden

28-9-2021  | Afgelopen zomer bleek dat de vervanging van de kunstgrasmatten van velden 1 en 4 vertraging zou oplopen vanwege problemen met de levering van grondstoffen.

Inmiddels kunnen de matten wel worden geleverd, maar worden we geconfronteerd met een nieuwe tegenvaller: de leverancier/aannemer geeft in tegenstelling tot eerdere berichten per veld een planning af van 3 weken om de mat te vervangen. Daarbij komt dat het overwegend droog en niet te koud mag zijn tijdens de werkzaamheden.

Waar we eerst rekening hielden met werkzaamheden in/rond de herfstvakantie, gaat daar nu ook een dikke streep door. Met de ervaring die we tot nu toe hebben in dit project, lopen we het risico de planning van de competitie in gevaar te brengen. Na anderhalf jaar van beperkingen, zitten we daar absoluut niet op te wachten.

In overleg met de opdrachtgever, gemeente Zoetermeer, is daarom besloten om de vervanging van de velden uit te stellen tot na het seizoen.

Reiniging veld 4
Gelukkig liggen de 'oude' matten er nog. Veld 4 moet nu wel grondig gereinigd worden, want daar is het op sommige plekken glad. De leverancier/aannemer van de nieuwe velden verzorgt deze reiniging in overleg met de gemeente.

De werkzaamheden aan veld 1 m.b.t. de bestrating, besproeiing en het hekwerk zijn zo goed als afgerond. Daar zijn ook twee nieuwe extra grote dug-outs geplaatst.