Nieuwe velden: blauw of groen?

3-5-2021  | Mooi nieuws! Komende zomer worden Rabo veld 1 en veld 4 vernieuwd. We zijn nog in afwachting van de exacte planning van de werkzaamheden, maar de velden zullen voor de start van het nieuwe seizoen klaar zijn. Fantastisch! Met dank aan gemeente Zoetermeer.

In de zomer van 2011 werd het huidige Rabo veld 1 opgeleverd (toen nog veld 2), met de kenmerkende blauwe kleur. In aanloop naar de Olympische Spelen van 2012 in Londen, waar voor het eerst ook op blauwe velden werd gehockeyd, speelden de heren van Oranje twee oefeninterlands in het Van Tuyllsportpark tegen resp. België en Pakistan. Historisch mooie evenementen voor onze vereniging!

Inmiddels zijn we 10 jaar verder en is de mat aan vervanging toe en wordt gelijk veld 4 meegenomen. Hoewel het blauwe kunstgras niet de norm is geworden bij EK's en WK's, wordt tijdens de Olympische Spelen nog steeds op blauwe velden gehockeyd, ook komende zomer.

Blauw of groen
We staan nu voor een keuze als vereniging. Kiezen we bij de vernieuwing van de velden weer voor blauw, de kleur die inmiddels ons 'handelsmerk' is geworden? Of gaan we terug naar groen?
Bij de keuze voor een blauwe mat, worden de uitloopstroken niet meer oranje (lichte kleur wordt te snel vuil) maar donkergroen. Bij de keuze voor groene matten, worden de velden dezelfde kleur als velden 2, 3 en 5.

Voorbeeld blauw veld met groene uitloopstroken

Wat willen jullie?
Graag laten we jullie, onze leden en organisatie, meebeslissen over deze keuze. Jullie zijn immers de gebruikers van de velden. Welke keuze zou jij maken en waarom?
Via de e-mail ontvang je een bericht met een link naar de enquête. Je hebt een paar dagen de tijd om je voorkeur door te geven. Uiteraard wordt de uitslag bekendgemaakt!

Check je mail. Jouw stem telt mee!