Route naar 2021

27-11-2020  | Er is nog geen duidelijkheid over de corona-maatregelen en mogelijke versoepelingen na 8 december. De KNHB heeft voor de hervatting van de veldcompetitie twee scenario’s uitgedacht:
  • Scenario 1: Hervatting van de veldcompetitie vanaf 9/10 januari
  • Scenario 2: Hervatting van de veldcompetitie vanaf februari. Omdat het aantal speeldagen tot en met einde seizoen in dat geval minder groot is en hierdoor tijd voor een herindeling ontbreekt, bestaat de kans dat met name bij de jeugd aanpassingen in het competitieformat noodzakelijk zijn.

Om jullie, onze leden/ouders, duidelijkheid te geven over de activiteiten op de club tot het einde van het kalenderjaar en het begin van 2021 met KNHB-scenario 1 als perspectief, hebben we de planning in een overzicht gezet (zie bijlage).

Tijdens de Kerstvakantie nemen we even rust van hockey. Even tijd voor andere dingen. Maar blijf wel in beweging; hardlopen in het park, tennis, padel, skaten, wandelen, naar de sportschool of lekker een balletje trappen op straat.
De vrijwilligers tanken dan ook bij van een hele intensieve periode om vervolgens vanaf januari met nieuwe energie weer voor jou aan de slag te gaan.

Indien de corona-maatregelen voor het einde van het jaar versoepeld worden (op 8 december is er weer een persconferentie) kan dit van invloed zijn op het trainingsschema. Mogelijk zijn ook oefenwedstrijden tegen andere clubs voor het einde van het jaar toegestaan, maar daarover is nu nog niets bekend.

NB. 1 Het clubhuis is nog steeds niet toegankelijk, behalve voor een bezoek aan de fysio en voor keepers die hun uitrusting halen/brengen. Je gaat thuis naar het toilet. Alleen in uitzonderlijke gevallen krijg je toestemming om het toilet op de club te gebruiken. Omkleden doe je ook thuis, niet binnen in de gang, het toilet of het souterrain.

NB. 2 Toeschouwers zijn nog steeds niet toegestaan (alle leeftijden).
Kom je van het veld, dan ben je toeschouwer en verlaat je zsm de accommodatie. Dit geldt voor leden, maar ook voor vrijwilligers (coaches, managers, scheidsrechters).
Deze maatregelen vindt niemand leuk, maar ze staan in de noodverordening van VRH en dus houden we ons eraan. Ga niet in discussie met vrijwilligers die in hun vrije tijd toezicht houden. Ze staan er zodat jij of jouw kind kan blijven hockeyen.

Heb je naar aanleiding van dit bericht vragen of opmerkingen, neem dan contact op met jouw hockeycommissie.

Dank voor je begrip en medewerking.

Met sportieve groet,
Jongste Jeugd-, Junioren-, Senioren- en Tophockeycommissie