Regels gebruik clubtenue

15-6-2023  | Veel leden starten het nieuwe seizoen met een nieuw tenue, maar ook het tenue van voorgaand(e) seizoen(en) kan natuurlijk nog worden gedragen. Graag delen wij nog even de regels en richtlijnen van MHCZ met betrekking tot het clubtenue.

Het MHCZ clubtenue bestaat uit:
  • Een donkergroen shirt met oranje strepen
  • Een oranje broek (heren/jongens) of een oranje rok (dames/meisjes)
  • Oranje kousen

Het MHCZ clubtenue is van het merk Adidas. Ben je nog niet in het bezit van een dergelijk tenue en speel je competitie? Dan kun je het tenue aanschaffen bij onze partner Intersport Twinsport Lammenschansweg 130H te Leiden.

NB1: Sponsoruitingen op het clubtenue moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen en er dient een actuele sponsorovereenkomst met de club te zijn. Wij volgen hiervoor onder andere de regelgeving van de KNHB. Deze kun je ook vinden op de website van de club onder beleidsstukken en reglementen.

NB2: Speel je in een clubshirt met een oude sponsoruiting van een sponsor waarmee tijdens seizoen 2023-2024 geen sponsorovereenkomst is? Dan mag je dit clubshirt tijdens de competitie dragen uiterlijk tot de herfstvakantie (14 oktober a.s.), zodat je ruim de tijd hebt om een nieuwe shirtsponsor te vinden of een shirt te kopen zonder sponsoruitingen. Na de herfstvakantie mogen oude sponsorshirts niet meer worden gedragen tijdens de competitie.
Indien de sponsor de clubbijdrage niet kan/wil betalen, dan is het mogelijk dat het team deze bijdrage inclusief btw voor zijn rekening neemt.

Reserve-tenue (ook wel uit-tenue)
Tijdens wedstrijden kan het voorkomen dat de tegenstander een tenue heeft dat grote gelijkenis vertoont met dat van MHCZ, waardoor er verwarring kan ontstaan voor spelers en scheidsrechters. In dat geval dient de bezoekende/uitspelende partij te zorgen voor een alternatief, het zogenaamde reserve-tenue. Het reserve-tenue van MHCZ bestaat uit een wit shirt en witte sokken. Broek/rok wijzigt niet en blijft oranje.
Adidas voorziet ook in witte shirts en sokken, deze zijn te koop bij Intersport Twinsport. Aanschaf van het MHCZ reserve-tenue van Adidas is niet verplicht. Er mag ook een wit shirt en witte sokken van een ander merk gedragen worden.
Het is niet toegestaan om als team te kiezen voor een andere kleur dan wit tijdens officiële wedstrijden.

Voor de duidelijkheid: bij uitwedstrijden wordt er dus niet standaard in een reserve-tenue gespeeld. Zie ook het spelreglement veldhockey van de KNHB artikel 4 lid 1.

Ook het reserve-shirt kan gesponsord worden. In dit geval wordt deze, net als het clubtenue, exclusief geleverd door onze partner Intersport Twinsport en is van het merk Adidas.

Twijfel en/of vragen omtrent het clubtenue? Neem contact op met de sponsorcommissie: [email protected]. Wij helpen je graag verder.