Uitreiken Blauwe Kaart hervat

15-3-2019  | Met de hervatting van de veldcompetitie, pakken we ook het uitdelen van Blauwe Kaarten weer op waarmee we sportieve complimenten maken aan de tegenstander.

Hoe zit het ook alweer?
Met de invoering van de MHCZ blauwe kaart ligt de focus op een Sportieve en Respectvolle wedstrijd, het vergroten van het spelplezier en de sfeer rondom onze sport. Het gaat immers niet alleen om het winnen, maar ook om de manier waarop het spel wordt gespeeld!

De MHCZ blauwe kaart wordt door de MHCZ Jongste Jeugd- en Juniorenteams na een thuiswedstrijd gegeven aan het bezoekend team, met op de achterkant geschreven waarom dat bezoekende team sportief & respectvol was.

Hoe werkt het?
Bij het aanmelden vóór de wedstrijd bij de major domus/wedstrijdtafel ontvangt de begeleider van ieder thuisspelend team een MHCZ blauwe kaart (dus max. 1 blauwe kaart per thuiswedstrijd).
Het thuisspelende MHCZ-team schrijft op de achterkant van de kaart (onder begeleiding van de coach/manager) waarvoor de tegenstander bij deze wedstrijd complimenten verdient: wat deed de tegenstander sportief en respectvol?

Bijvoorbeeld:
  • iemand wordt geholpen die geblesseerd is
  • een speler zegt "sorry” na een overtreding
  • er ook wordt geklapt door de (supporters van de) tegenpartij bij een mooi MHCZ goal
  • er wordt niet geappelleerd of gemopperd bij de scheidsrechter
  • er wordt door de begeleider/coach gecorrigeerd bij commentaar op de scheids

De teams gaan na de wedstrijd zoals gebruikelijk samen in het clubhuis wat drinken (meldt dit even vóór de wedstrijd aan de coaches van het bezoekende team). De ingevulde MHCZ blauwe kaart wordt bij het limo drinken aan de (coach/aanvoerder van de) tegenstander gegeven.

Plaats een foto van de ingevulde achterzijde op de MHCZ FaceBook-pagina via https://www.facebook.com/MHCZoetermeer/. Via de MHCZ FB pagina houden we bij welke blauwe kaarten worden uitgedeeld. Zorg dat jouw team erbij staat en maak kans op de enige echte MHCZ BLAUWE TAART!

Veel succes
MHCZ Cie. Arbitrage, Sportiviteit & Respect