Afgelastingen en besluitvorming

10-11-2019  | Op het weer hebben we geen enkele invloed. Soms gooien weersomstandigheden roet in het eten en kan het om veiligheidsredenen noodzakelijk zijn om trainingen en/of (oefen)wedstrijden af te gelasten. Dat is vervelend, want je hebt je verheugd op je training of wedstrijd, of je was al onderweg naar de club. Maar veilig sporten is de eerste prioriteit en dan moeten we accepteren dat er om die reden afgelast kan worden.

Het uitgangspunt is om wedstrijden en trainingen zoveel mogelijk door te laten gaan. Uit de praktijk blijkt gelukkig dat afgelasting niet vaak voorkomt. Maar als de situatie zich voordoet, is het belangrijk te weten hoe en waarom en wanneer en door wie er wordt afgelast.
In bijgaand document staat uitgelegd welke soorten afgelastingen er zijn en wat de procedures zijn bij onze vereniging. Om misverstanden of discussies te voorkomen, is het handig om dit document door te lezen. Ook staan er instructies in over hoe te handelen bij onweer. Dit document is ook te vinden in het besloten deel van de clubwebsite.

De keurmeester van MHCZ zoals beschreven in het stuk is Gerard van den Berg, in zijn functie als accommodatiemanager. Annelies van der Vis is verenigingsmanager. Alle betrokken functionarissen zijn verenigd in een appgroep, zodat er snel geschakeld kan worden in geval van (mogelijke) afgelastingen.