Begeleiding scheidsrechters

27-8-2018  |

GEZOCHT: SCHEIDSRECHTER BEGELEIDERS

Beste scheidsrechter/ouder

We hebben uw hulp nodig….

Iedere zaterdag speelt uw zoon/dochter met (nemen we aan) veel plezier een wedstrijd. Zoals u uiteraard weet wordt iedere wedstrijd geleid door 2 scheidsrechters. Zonder scheidsrechters…geen wedstrijden!

Elk seizoen worden er binnen de club minimaal zo’n 100 jonge spelers opgeleid tot clubscheidsrechter. Over het algemeen zijn dit spelers uit de B-lijn of hoger. Na het examen begint het voor deze jonge scheidsen pas echt…..ze moeten zelfstandig wedstrijden gaan fluiten; met echte teams, echte coaches en echt publiek.

Vaak gaat dit goed maar helaas regelmatig ook niet. Er zijn nu eenmaal coaches en/of ouders die onsportief (en vaak ook onbehoorlijk) gedrag vertonen richting deze jonge fluiters…triest maar waar! Gevolg is vaak dat deze jonge scheidsen afkeer krijgen van - of zelfs angst voor - het fluiten

Wij hebben uw hulp dringend nodig! Kunt u ons helpen deze jonge scheidsen te begeleiden? Hierbij zult u enkele keren per seizoen op zaterdag als begeleider (herkenbaar) aanwezig zijn bij een wedstrijd waar 1 of 2 jonge scheidsrechters fluiten. U geeft op afstand tips en wenken en evalueert na afloop met de jonge scheidsen de wedstrijd. Waar nodig treedt u op richting coaches of spelers die zich onsportief gedragen. Met uw steun en advies bent u een voorbeeld en steun in de rug: u helpt mee het zelfvertrouwen van deze jonge scheidsrechters (verder) te ontwikkelen.

Wilt u ons helpen? Mail dan a.u.b. naar [email protected]

Namens alle (jonge) scheidsrechters en de arbitragecommissie van MHCZ….alvast bedankt !

PS als u uitsluitend wedstrijden wilt fluiten, horen we dat natuurlijk ook heel erg graag !